In alles wat HKN doet, staat de patiënt centraal en daar hebben wij onze betrokken medewerkers voor nodig. HKN gelooft in de eigen regie en veerkracht van mensen en vindt het belangrijk dat een individu zélf de gewenste kwaliteit van leven in het kader van gezondheid, leefstijl en gedrag kan vormgeven. Vitaal worden en/of blijven. Dat is wat HKN ook haar medewerkers wil bieden. Samen bewegen, samen lachen, samen verbinden en vooral samen zijn. Leren wat bij je past en waar je blij van wordt. Bewust genieten en ontspannen door inspannen.
HKN wil het werkgeluk van medewerkers behouden en versterken. De afdeling Human Resource (HR) heeft als slogan: ‘Samen voor werkgeluk’. De focus ligt op verbeteringen én op het versterken van wat goed gaat binnen de organisatie. Dit wordt ook wel oplossingsgericht werken genoemd.
De afdeling HR wil bovenstaande realiseren door in te zetten op de medewerkersreis en in alle onderdelen ‘werkgeluk’ als uitgangspunt te houden. De medewerkersreis bestaat uit:
- Werkgeversmerk: HKN is een aantrekkelijke werkgever
- Werving & Selectie: het vinden en aannemen van de juiste medewerkers
- Pre-boarding: het voorbereiden van nieuwe medewerker op hun start
- Onboarding: een warm welkom en een goede start binnen HKN
- Stay on board: het behouden en ontwikkelen van onze medewerkers
- Offboarding: het zorgvuldig begeleiden van vertrekkende medewerkers
Wij zijn gestart met het optimaliseren van interne processen rondom deze onderdelen, zowel voor Acute Zorg als voor Chronische Zorg (binnen de afdeling Eerstelijnszorg). Wij zijn ervan overtuigd dat een actuele en efficiënte medewerkersreis bijdraagt aan het werkgeluk van de medewerker. Zo hebben we bijvoorbeeld een keer per maand overleg met een expertgroep om de inwerkperiode voor nieuwe medewerkers zo optimaal mogelijk vorm te geven. Ook proberen wij onze kennis zo veel mogelijk te delen door presentaties te geven aan praktijkmanagers (leidinggevende op de huisartsenpraktijk) rondom actuele HR-thema’s. De onderdelen uit de medewerkersreis hebben het jaar rond onze aandacht om het actueel en efficiënt te houden en daarmee bij te dragen aan het werkgeluk van de medewerker.
Mochten er vragen zijn over beleid van HKN – neem contact op met Hanneke Bisselink hbisselink@hknhuisartsen.nl.